Velkommen til Hammeren Barnehage SA

Hammeren Barnehage SA er en privat barnehage som ligger sentralt på Moi i Lund Kommune. Barnehagen består av to bygg. Barnehagens første bygg ble åpnet 21.12.2000 og andre bygg ble åpnet 01.01.2010. Visjonen vår er"sammen om å skape gode minner"!

Hammeren Barnehage er en privat barnehage, organisert som et samvirkeforetak hvor medlemmer av barnehagen betaler andelsinnskudd pr. barnehageplass.

Barnehagen har 35 årsverk fordelt på 4 avdelinger, 2 baser og administrasjon.

Byggteknisk består barnehagen av 6 avdelinger/baser i to bygg. Det første bygget har 4 småbarnsavdelinger for alderstrinnet 10 mnd. til 3 år. Det andre bygget har to baser for aldertrinnet 3 til 6 år. Begge byggene har fellesrom, kjøkken i midten og personalfløy. Barnehagen er åpen for barn i alderen 10 mnd. til 6 år med tilbud om 5 dagers barnehageplass.

Navnene på de ulike småbarnsavdelingene er: Fuglereiret, Revehiet, Sneglehuset og Bikuben. Navnene på basene er: Stabburet og Smia.

Uteområdet vårt er vi stolte av. Vi har et stort og variert felles uteareal som gir ungene i alle aldre mange muligehter for fysiske utfordringer og ulik type lek. Uteområdet består av planert gressplan, kupert område med steiner og trær, felles amfi og grillhytte på toppen med god utsikt over Moi.

Barnehagen har kort avstand til bl.a. vannsportsenter, natursti langs vann, skole, bibliotek, museum og kulturområder rundt Lund Kirke,"Haien" og Lundheimskogen.