Oppholdstid og betalingssatser

Åpningstider

Vi har åpningstid hver dag fra klokka 06.30 - 16.30. Hentes i rimelig tid før 16:30

Barnehagen har stengt 5 planleggingsdager (se hvilke dager på informasjon -planleggingsdager)i året samt jul- og nyttårsaften.

Barnehagen har stengt 3 uker om sommeren, uke 29, 30 og 31.

Oppholdstider

Det tilbys kun 100 % plass fem dager per uke

Det gis 30% søskenmoderasjon for barn nr. 2.

Betalingssatser

Det betales for 11 kalendermåneder i året. 1/2 juli og 1/2 august er betalingsfri mnd.

100% plass kr.  3000,- pr. 01.01.2023

I tillegg kommer "dugnadspenger" kr 145,- pr barn og kr 590,- per måned i matpenger for 100% plass, (selvkost) som inkluderer to måltid pr dag - lunsj, knekkebrød/frukt og melk hver dag. "Matpenger" er summen av mat og kjøkkenressurs.

Betalingssatser i Hammeren Barnehage - 01.01.2024

REDUSERT FORELDREBETALING

Husstander med lav inntekt kan søke om redusert foreldrebetaling. Ingen husholdninger skal betaler mer enn 6 prosent av husholdningens skattepliktig kapital- og personninntekt for en barnehageplass.

2,-3-,4- og 5 åringer og barn med utsatt skolestart, som bor i husholdninger med lav inntekt, har rett til å få en 20 timer gratis oppholdstid i barnehage pr uke.

Søknaden gjelder for ett barnehageår om gangen. Søknaden gjelder fra måneden etter at søknaden ble mottatt. Dokumentasjonskrav er siste års selvangivelse for alle i husholdningen.

Digitale søknadskjema finner du på Lund Kommunens hjemmeside:

(Krever ID-pålogging for å komme inn i skjemaet)